snorkellen, nog meer snorkellen en dolfijnen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu snorkellen, nog meer snorkellen en dolfijnen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu

snorkellen, nog meer snorkellen en dolfijnen

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

19 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Wederom bedankt voor de leuke berichtjes. ik gun jullie wel een beetje mooi weer en juist op dat moment schijnt de zon door de wolken op mijn ligbed naast het zwembad. Oma en Marie, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

Zoals gisteren al gezegd ben ik met fabian aangekomen in Lovina, een plaatsje aan de noordkust. het is klein en er zijn vreselijk veel nederlanders. Voor elf euro per nacht hebben we een prima kamer, alleen staat er weg een karaokebar naast de deur. gelukkig gaan ze slechts door tot drie uur s nachts en zorgt het geluid van de ventilator voor wat overstemming...

anyway, gisteren prima gegeten in het semidonker bij het zwarte strand. indonesische rijsttafel, gevuld met alles wat je bij ons bij de chinees kan kopen. een onverwachtse peper overviel me helaas, waar een grote bintang ook niet tegen helpt. heb het overleefd gelukkig :)

vanochtend zijn we om 5:45 opgestaan om vroeg de dolfijnen te zien ontbijten. echt super! het was het waard, aangezien hier verder weinig te doen is op de prima reggae coverbands na. Ook hebben we nog gesnorkeld, wat weer mooi was en morgen gaan we in het westen bij een eiland nog meer snorkellen. daar leeft het koraal nog, gelukkig :)

vandaag verder relaxen en overmorgen met de cheape shuttlebus naar bromo, beter dan via sorabaya. dag bali. en dan hallo java :)

  • 19 Juli 2012 - 06:04

    Katalin:

    hey hey, easy on the pepertjes!!! we hebben je nog nodig na de vakantie. Hoe staat het eigenlijk met je Duits!!?? Goed oefenen hoor! Zal ik het wel met je bijhouden op de gangen tussen de lessen door... ;))
    Ik word zo jaloers van dat zwemmen met schildpadden, tussen het koraal en de dolfijnen zien... het dolfinarium is nooit met hetzelfde voor jou!!
    PS: die foto van die beelden met de rokjes is koning!!

  • 19 Juli 2012 - 06:05

    Hannemarie:

    Je hebt mijn kennis van de plattegrond nog niet nodig?????
    Dat is wel genieten wat jij doet zeg!!!!
    Beter dan hier!!
    Heel veel plezier en vooral veel rechtsaf
    Groetjes

  • 19 Juli 2012 - 07:02

    Marietje:

    dag gijs,zou je nog een foto van de offerschalen willen maken.hier is het nog steeds grijs geen kleur te bekennen.ga maar door ons jaloers te maken.tot de volgende mail ,heel veel plezier .doeiiiiiiiiiiii marietje.

  • 19 Juli 2012 - 07:40

    Oma Toren:

    Hay Gijs.
    Wat mooi dat je zo veel ziet en mee maakt.En dan te bedenken dat hier pijpe stelen regent.Maar ik gun het je.
    Leuk dat je iemand hebt omverder te gaan.Geniet.
    Groeten oma.

  • 19 Juli 2012 - 08:24

    Gijs Toren:

    Pepers zijn killing inderdaad! Iedereen moet sarungs om, dus ook de standbeelden ;) mn duitse reismaat wil liever zn engels oefenen, dus helaas. En ja, de apenheul en het dolfinarium hoef ik niet meer te bezoeken, haha

    Hannemarie, uiteraard sla ik vooral rechtsaf! dat is hoe je een shuttlebus instapt om vervoerd te worden voor weinig ;)

    Marie, zal kijken of ik nog een flinke tegenkom. die kleintjes vallen me nu al niet meet op...

    Oma, ja, het is hier erg mooi en ik geniet flink. het kwam hier ook met bakken uit de lucht net, maar de zon schijnt alweer. dat krijg je op een eiland...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Geachte lezer, Leuk dat je mijn blog in de gaten houdt! Hier vind je verhalen en foto's van wat ik meemaak in Indonesië, Maleisië en Singapore tussen 10 juli en 19 augustus. Veel plezier!

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 31 Juli 2012

My first big backpacking trip alone!

Landen bezocht: