Regen, regen en dan strand met zon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu Regen, regen en dan strand met zon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu

Regen, regen en dan strand met zon

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

18 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Na een mooie dag in Ubud gisteren, wel met regen, wolken en flinke regen hier een bericht uit het wat zonnigere Lovina.

Gisteren heb ik een tour gedaan rond Ubud en de dag ervoor heb ik de plaatselijke apenheul bezocht met Fabian, een Duitser. (zie foto)

De tour deed ik samen met Brian, een Amerikaan, Claude, een Fransman en Fabian. We bezochten verschillende mooie tempels en waren getuige van hindoeistische ceremonies. We moesten wel weer overal apart betalen voor een sarung (dat jurkje Katalin ;) ) en entreegeld. Het is niet veel allemaal, maar bij elkaar ben je toch snel 10-15 euro kwijt op een dag.

De tempels waren prachtig en vooral de grootste tempel van Bali was mooi (zie foto's). De mist zorgde voor een mystieke sfeer, wat het nog mooier maakte dan het al was. De tempel stamt uit de 8e eeuw en is dus al flink oud. We hebben de dag afgesloten met wat rijstvelden. Ook hebben we een blik op een vulkaan gehad, wat ook flink indrukwekkend was. Helaas gooide bewolking wat roet in het eten.

Zoals ik al zei in m'n vorige verslag ben ik 's avonds met een grote groep uit eten geweest en heb ook daar geweldige mensen ontmoet: drie Nederlandse meisjes, twee meisjes uit Wales en een meisje uit Denemarken. Vrouwen genoeg dus! (sorry Karlijn ;)) Natuurlijk hebben we facebook-data uitgewisseld en Ellie, het meisje uit Wales, zei al dat ik een keer naar Manchester moest komen om haar daar op te zoeken. Nee, Manchester is geen Wales, maar ze studeert daar. Goede vakantiebestemming voor de herfstvakantie dus, haha.

We hebben met z'n alleen een erg gezellige avond gehad en op de terugweg moesten we schuilen voor een hoosbui. Eenmaal een plaatselijk barretje ingedoken te zijn bleek het een halve hippie-tent te zijn, met een erg leuke sfeer en een liveband. Samen met Ellie heb ik de lokale wijn, Arak, uitgeprobeerd, maar het was niet te zuipen natuurlijk. Ik opperde om er een drankspelletje van te maken om het weg te krijgen, maar natuurlijk was dit een slecht idee. Ellie won het dobbelen keer op keer en nadat ik het glas al praktisch leeg had had zij net haar derde slok moeten nemen. Uiteindelijk was zij wel degene die opgaf, dus als beloning kreeg ik een biertje. Hoera!

Vandaag ben ik dus niet naar het vliegveld gegaan, maar met Fabian verder gereisd naar Lovina, een plaatsje aan de noordkust van Bali. Onderweg regende het pijpenstelen en onderweg zouden we een tempel bij een kratermeer zien en watervallen. Het kratermeer was gehuld in wolken, dus we zagen precies niets. De watervallen waren fantastisch, dus dat was een goede keuze.

Inmiddels in Lovina hebben we samen een goedkope kamer met een zwembad erbij, dichtbij het strand. Perfect! Gelijk geregeld dat we morgen een zonsopgang kunnen zien, samen met een dolfijnen die dan voedsel komen zoeken. Daarna snorkelen bij het koraal, dus ik vermaak me wel weer. De dag erna verder naar het westen om de oversteek te maken naar Java.

Kortom, ik vermaak me nu prima!

  • 18 Juli 2012 - 10:13

    Gijs Toren:

    Trouwens, ook heb ik de duurste koffie ter wereld gedronken (Koffie Luwak), waar een boskat als productiemiddel wordt gebruikt. Lekker! Evenals vele andere soorten koffie behalve de normale Balineze koffie :)

  • 18 Juli 2012 - 14:59

    Monique:

    Werkt dat productiemiddel zoals ik denk dat t werkt? heb een keer een half verhaal gelezen, leg dat nog eens precies uit gijs? :)

  • 18 Juli 2012 - 17:54

    Eva:

    Hey Gijs!
    Fijn om te lezen dat je het weer naar je zin hebt.
    In de herfstvakantie naar Manchester kan niet hoor! Wij zoeken nog een reisleider voor naar een zonnige bestemming :)
    Veel plezier daar! En ik lees wel weer wat je nog meer beleeft.
    Groetjes, Eva

  • 18 Juli 2012 - 19:22

    Marietje:

    hoi gijs,vanmiddag met oma en jopie naar frederiksoord geweest de hele middag regen en maar 15 graden,nou dan heb je wat.en niet zulke mooie foto,s ik vind de foto,s zo fijn ,zulke mooie herineringen ,gijs nog heel veel plezier groetjes marietje.

  • 18 Juli 2012 - 21:00

    Oma Toren:

    Hallo Gijs.
    Weer bedankt voor je verslag.Ik ben wat laat. Ben uit geweest.Daar na kaarten bij de buren. Maar ik ben blij dat je het nu zo naar je zin hebt.Geniet er van.Met mij gaat goed. Veel liefs oma.

  • 18 Juli 2012 - 22:46

    Frits:

    Mooie plaatjes en dames voor het uitkiezen, wat wil je nog meer :-)
    Volgens Mark (indonesie piloot) is het onder backpackers gebruikelijk met de snelle boot van Bali naar Soerabaja te reizen en van daaruit met de trein naar Djokjakarta. Völle wille!

  • 19 Juli 2012 - 03:09

    Gijs Toren:

    Haha, ik had meer reacties op mijn koffiereactie verwacht. Goed lezen allemaal! ok, voor monique:

    boskat eet koffiebonen, daarna zorgt de maag en het darmkanaal voor fermentatie. Kat poept de bonen weer uit waarna iemand de bonen pelt, schoonmaakt, roostert en maalt. dan koffie zetten en je hebt kopi luwak. de kat heet de cevat kat

  • 19 Juli 2012 - 05:56

    Katalin:

    Ha die Gijs, goed om te lezen dat je het nu weer naar je zin hebt. Tja, die koffie, ik weet niet hoor..... het blijft een gek idee. Dat mensen ooit gedacht hebben : "Laten we eens een kat het op laten eten en uitpoepen, dan wordt het vast lekkerder."
    Voor wat betreft het weer zitten we helemaal op 1 lijn.... hoosbuien alom!!
    Ik vind je foto's helemaal geweldig!!! Zoek maar leuke groepsdingen uit. Ik kijk uit naar je volgende verhalen!! Doei!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Geachte lezer, Leuk dat je mijn blog in de gaten houdt! Hier vind je verhalen en foto's van wat ik meemaak in Indonesië, Maleisië en Singapore tussen 10 juli en 19 augustus. Veel plezier!

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9250

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 31 Juli 2012

My first big backpacking trip alone!

Landen bezocht: