paradijs! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu paradijs! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu

paradijs!

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

15 Juli 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Ja, de titel zegt het al, ik ben in het paradijs! Gisterochtend na flinke boot en busreis op gili trawangang aangekomen. het ligt voor de kust van het mooie lombok en is toch ruim vijf bij drie kilometer groot.

Na van de boot af te zijn gestapt werd ik gelijk aangesproken door hassan, die zichzelf handsome noemt. hij had een kamer voor me voor 13 euro per nacht. Gelijk aangenomen dus zonder te hoeven onderhandelen. Kamer bleek prima te zijn, met ventilator en koudwaterdouche. dat laatste is overigens prima. overdag is er geen stroom en überhaupt gebeurt het hier vaker dat de stroom uitvalt...

mijn buren bleken nederlanders te zijn die aan het einde van hun wereldreis zijn genaamd pieter paul en kim. Erg aardige mensen waarmee ik heb gesnorkeld, waarbij het onderwater ook een paradijs bleek te zijn! wat een mooie vissen en koraal!

s avonds met de twee naar de markt gegaan om daar te eten en we hebben daar ook aardig wat mensen gesproken. de sate van de dag ervoor werd ruimschoots overtroffen! Heerlijk! Daarna nog een pannekoek gegeten die je eigenlijk ook met zn vieren op had kunnen eten. peter, herinner je je die pannekoek in tunesië nog? Dat, en dan nog groter!

vervolgens even verder gelopen en waar het donker was een prachtige sterrenhemel gezien. het zijn er iets meer dan in nederland. Daarna naar sama sama geweest, waar live reggae muziek was. fantastische sfeer en muziek! naast me bleek nog een nederlander te zitten, die na wat verder gevraagd te hebben ook oorspronkelijk uit hengelo komt. de wereld is klein! de avond feestgevierd en vandaag tegen twaalf uur maar opgestaan om weer te snorkellen. nu net gegeten en zo even wat fotos van het eiland maken. Daarna staat een zonsondergang in de planning met pieter paul en kim. S ochtends komen de schildpadden naar het eiland om te eten, dus ik sta morgen op tijd op om dat te zien. daarna weer terug naar bali voor ubud. het is hier mooi!

Groeten uit het paradijs!

  • 15 Juli 2012 - 08:29

    Oma Toren:

    Hallo Gijs
    Bedankt voor je verslag.
    Ik had de koffie op en dacht wat nu.
    Maar weer achter de computer gegaan.
    Het eerst is de reis van Gijs.
    En tot mijn verbazing jouw verslag.
    Ben blij dat het zo mooi en gezellig is.
    Wacht weer op het volgende verslag.
    Veel plezier oma.

  • 15 Juli 2012 - 09:11

    Esther:

    Hoi Gijs,

    Leuk je verslagen te lezen en de foto`s te bekijken. Geniet ervan en nog veel plezier.

    Groet Esther

  • 15 Juli 2012 - 13:17

    Joost:

    Ha Gijs!

    Ook op Bali. Ik eindig mijn trip hier met 10 dagen Bali. Wij gaan wrs morgen voor 3 dagen naar Gili, maar een behoorlijk strak schema, daarna Lombok.

    Wie weet zien we elkaar nog.

    Groeten Joost de Witte

  • 15 Juli 2012 - 15:22

    Peter:

    Klinkt echt super allemaal! Begin wel jaloers te worden!

    En pas op met mannen die handsome heten, onderhandelen is toch leuk haha!

    Ik ben vandaag herstellende van de tropical nicht...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Geachte lezer, Leuk dat je mijn blog in de gaten houdt! Hier vind je verhalen en foto's van wat ik meemaak in Indonesië, Maleisië en Singapore tussen 10 juli en 19 augustus. Veel plezier!

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 31 Juli 2012

My first big backpacking trip alone!

Landen bezocht: