Zuidelijk Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu Zuidelijk Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu

Zuidelijk Bali

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

13 Juli 2012 | Indonesië, Kuta

Selamat malam!

Gisteravond ben ik op tijd gaan slapen, zodat ik vandaag in het goede ritme zou zitten. Om zeven uur opgestaan om te ontbijten. Lerry weer gesproken en samen met hem naar het strand gelopen en hij heeft me de winkel met een goede deal naar de Gili eilanden laten zien. Daar ga ik morgenvroeg naartoe. Het is een eindje reizen en helaas kwam ik er net achter dat de hotels daar duur zijn op het moment. Dat wordt flink onderhandelen dus...

Na vanmorgen even rondgelopen te hebben in Kuta ben ik 's middags met een prive chauffeur naar Padang Padang beach geweest, om daar van een mooi strand te genieten. Helaas was het bewolkt, maar de temperatuur blijft prima.

Daarna verder naar Ulu Watu, een tempel op een klif. Het uitzicht is fantastisch maar de tempel zelf stelt niet zoveel voor. Er waren veel apen te zien, toch geinig om ze in het 'wild' van zo dichtbij te zien.

Ten slotte gegeten aan het strand van Jimbaran, waar in eerste instantie wilde kiezen voor verse vis. Deze moest je dan wel gelijk per hele vis kopen en aangezien de kleinste een kilo woog, heb ik dat toch maar niet gedaan. Marie raadde de sate aan, dus heb ik die maar geprobeerd. Lekker!

Eenmaal terug in Kuta besef ik wel dat ik echt alleen ben en dat ik veel mensen zal moeten aanspreken om een leuke tijd te hebben. Nu maar naar de bar van het hotel om daar mensen te ontmoeten :)

Selamat jalan!

edit: helaas was er niemand, dus ga ik maar een boek lezen aangezien over iets minder dan negen uur de wekker alweer gaat...

  • 13 Juli 2012 - 13:48

    Peter:

    Nou ik volg je inmiddels elke dag hoor :-)

  • 13 Juli 2012 - 13:57

    Frits:

    Hoi Gijs, zit de foto's te bekijken terwijl buiten een enorme plensbui neerdaalt. Lijkt wel een tropische regenbui. Zijn de foto's met je telefoon gemaakt of heb je je toestel niet goed ingesteld? Zijn niet echt scherp. Völle wille nog.

  • 13 Juli 2012 - 14:40

    Ivo:

    He Gijs, leuk om te lezen! Misschien komen we elkaar nog ergens tegen de komende 3 weken. ;)

  • 13 Juli 2012 - 15:20

    Oma Toren:

    Hallo Gijs.
    Bedankt weer voor je mooie verslag.Hoop echt dat je mensen zult ontmoeten.Kijk elke dag met plezier.Foto.s zijn ook mooi.
    Hou je taai. Groeten oma Toren.

  • 13 Juli 2012 - 17:16

    Marietje:

    hoi gijs, met enig heimwee kijk ik naar de foto,s,vooral hier met het saaie weer,nu nog even settelen,en komt de leuke tijd zeker.groetjes marietje.

  • 13 Juli 2012 - 19:03

    Dewi:

    Torens,

    Ik begin lichte jaloerse trekjes te vertonen!

    Veel plezier daar jongen!

  • 13 Juli 2012 - 22:31

    Gijs Toren:

    Hallo allemaal,

    bedankt voor de leuke en lieve reacties :)

    dewi, je begrijpt dat deze reis puur bedoelt is om je jaloers te maken ;)

    pa, je hebt gelijk en het ligt vooral aan de polarisatiefilter die erop zit. bij veel licht maakt hij de kleuren mooier, maar bij bewolking worden de fotos onscherp zoals je ziet. dat zag ik helaas pas toen ik ze op de site zette. op het kleine schermpje zie je het niet. filter eraf halen dus!

    ivo, waar ben je nu (haha) dan? of ga je nog naar indo?

  • 14 Juli 2012 - 10:42

    Katalin:

    Gijs, wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en ziet. Klinkt erg goed!!! Leuke foto's ook, vooral die met dat rokje ;))

  • 14 Juli 2012 - 10:43

    Ivo:

    We zitten vanaf woensdag in Jakarta. Vandaar trekken we in twee weken door naar Surabaya en dan nog een paar dagen ontspannen op bali.

  • 15 Juli 2012 - 07:34

    Marietje:

    hoi gijs,hier is het ook wel leuk hoor ,heb gisteren de kelder schoongemaakt,maar ja....er zijn leukere dingen.wij gingen bij sanur naar de zonsopgang kijken,voor jou is dan het bed lekkerder.gijs veel plezier.groetjes marietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Geachte lezer, Leuk dat je mijn blog in de gaten houdt! Hier vind je verhalen en foto's van wat ik meemaak in Indonesië, Maleisië en Singapore tussen 10 juli en 19 augustus. Veel plezier!

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 9256

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 31 Juli 2012

My first big backpacking trip alone!

Landen bezocht: