toch genoeg energie om te gaan stappen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu toch genoeg energie om te gaan stappen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gijs Toren - WaarBenJij.nu

toch genoeg energie om te gaan stappen

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

12 Juli 2012 | Indonesië, Kuta

Inmiddels is het alweer bijna twee uur donker en heb ik voor iets meer dan twee euro avondeten gehad: een lekker groot bord nasi goreng. feest!

feest was het ook gisternacht. eigenlijk lag ik al in bed om te gaan slapen, maar teun smste dat hij in kuta was en dus moest ik er aan geloven. snel een outfit aangetrokken en de stad in gegaan. Dat ging trouwens niet zo soepel, want mijn richtingsgevoel en de afwezigheid van bewegwijzering lieten me in de steek. Hannemarie, ik had je nodig gisteren! Gelukkig zijn balinezen behulpzaam, dus was ik slechts ruim een kwartier te laat.

Nadat teun en zijn vriend roeland gevonden waren kon het feest beginnen. in een grote discotheek werd het laat onder het genot van lekker bier voor normale prijzen. Waar ik al voor gewaarschuwd was gebeurde: flink veel indonesische vrouwen wilden met me dansen om me vervolgens tegen betaling wel verder te verwennen. toch maar afgeslagen. overigens is het opvallend dat de balinezen het sowieso erg raar vinden als iemand geen vriendin heeft en ze vragen daarom erg snel waarom ik alleen loop.

de club ging aardig vroeg dicht en ik ben daarna maar met teun en twee schotse dames naar het strand gegaan. In de ochtendgloren zwemmen met een reusachtige vulkaan op de achtergrond heeft wel iets bijzonders :) tegen half tien lag ik eindelijk in bed, om vervolgens een zelf gecreëerde jetlag te krijgen.

Om zes uur maar opgestaan om te gaan ontbijten, lunchen en te dineren en mn verblijf in kuta met een dag te verlengen. de geplande verkenning van het zuiden heeft toch wat vertraging opgelopen, haha. dineren deed ik samen met lerry, een nederlandse zanger woonachtig in belgië. hij gaf me als tip om naar de gili eilanden te gaan en ook twee australische meisjes die ik daarna sprak vonden het jammer dat ze niet langer konden blijven daar.

Vanavond ga ik wel op tijd slapen om morgen wel het zuiden te verkennen. daarna ga ik dus maar naar de gili eilanden waar het veel rustiger is dan op bali, maar niet qua beleving. het kunstenaarsdorp ubud met rijstvelden laat dus nog even op zich wachten. geen probleem, want ik heb alle tijd. als ik 24 juli maar in yogjakarta ben, want daar wacht het weerzien met polly uit los angeles...

  • 12 Juli 2012 - 14:04

    Diny Toren.:

    Hoy Gijs.
    Bedankt voor je mooie verslag.Je hebt al wat beleefd de eerste dag.Blijf je zelf.Is het weer een beedje mooi?Hier veel buien.Morgen weer een mooie dag.
    Groeten oma .

  • 12 Juli 2012 - 14:46

    Dusjko:

    Leuk! Yogja is een leuke, mooie en interessante plek. Ben wel jaloers.. Ben alweer dik een maand terug..

  • 12 Juli 2012 - 14:47

    Dusjko:

    en de gilis ook en padangbay en en en indonesië is super.. Veel plezier nog

  • 12 Juli 2012 - 16:44

    Marietje:

    ik neem toch aan ,dat je de heerlijke saté al hebt gehad,een mooi verslag.groetjes marietje.

  • 12 Juli 2012 - 16:44

    Marietje:

    ik neem toch aan ,dat je de heerlijke saté al hebt gehad,een mooi verslag.groetjes marietje.

  • 12 Juli 2012 - 17:51

    Monique:

    Zo hee Gijs! Wat een avonturen!
    Ben benieuwd naar je verdere belevenissen, komen er ook nog foto's?
    Heel veel plezier daar! Geniet ervan

  • 12 Juli 2012 - 19:19

    Jopie Verheul:

    Hoorde van Marietje dat je zo,n mooie
    reis maakt en zo te lezen geniet je wel,wens je nog een goede reis verder en veel plezier.

    Groetjes Jopie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Geachte lezer, Leuk dat je mijn blog in de gaten houdt! Hier vind je verhalen en foto's van wat ik meemaak in Indonesië, Maleisië en Singapore tussen 10 juli en 19 augustus. Veel plezier!

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 9255

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 31 Juli 2012

My first big backpacking trip alone!

Landen bezocht: